Facebook’un 35 yıl sonra yaptığı işe bakın hele………

Ağlasam mı, gülsem mi, sevinsen mi, göbek mi atsam bilemiyorum!

Facebook‘un 35 yıl sonra bana/bize ulaştırdığı fotoğrafı gördüğümde kendimi savunmasız hissettim. Duygularımın ise postmodern çağın sarmalından kurtulup maç öncesi çekilen fotoğrafın heyacanına takılıp ta o zamnlara gidip geldi.

Fotoğraf Erdemir‘in sahasında çekilmişti. Rakibimiz kimdi, maçın sonucu, ben bu maçta oynadım mı, oynadıysam kaç gol yedim, seyirci bana kova ilhami diye bağırdı mı hatırlamıyorum.  Hatırlayan varsa bir adım öne gelsin ve cesareti varsa yazsın.                                                                       

Fotoğraf tarihi 78 olarak yazılmış. Doğdudur. Ayını hatırlamıyorum.                                     

Hatırladığım şunlar:

Fotoğraftaki takım Alaplıspor’un birinci takımı. Bir de ikinci takımımız vardı. Ben o dönemde Alaplıspor’un II’inci takımın kaleciysidim. O gün orada olmamın nedeni ise kesin Engin‘in sakat olmasıydı diye düşünüyorum.  Ya da birilerine kızıp ‘‘gelmiyorum ulan‘‘ demiş olması olabilir mi? Bilemem buna ben cevap veremem, Engin cevap versin.  Ne dersin Engin? Fotoğraf çekildiğinde neredeydin? Fotoğraftaki diğer kaleciyi tanımıyorum.  Bir kaç kere dikkatli baktım, baktım  yok abi hatırlamıyorum. Yani anlıyacağınız ben bu fotoğrafa kıyıdan köşeden yedek kaleci olarak girmişim. İyi ki de girmişim. 35 yıl sonra ölmeye başlayan beyin hücrelerimi tazeleme fırsatım oldu di mi ya.

Ama benim suratıma bakarmısınız. Heyacandan, biraz da korkudan olsa gerek sapsarı keşilmişim.   Eeeeeee as takımda oynamak kolay mı sanıyorsunuz. Bir de Erdemir de! Kocaman saha, türbünleri var, sahanın bazı yerlerinde çimler çıkmış, kale direkleri falan filan…

Fotoğrafın çekildiği nokta soyunma odalarının bulunduğu noktanın ters tarafına düşmekte. Arka kısımda Erdemir tesisilerinin bulunduğu Gülüç görülmekte. Formalar yeni olsa gerek, klasik Alaplı forması, Fenerbahçe’den kopyalanmış, çubuklu sarı mavi. Fotoğrafta o dönem belediye başkanı olduğunu düşündüğüm Seçkin abi var, kalın gözlükleriyle.  Aaaa belediye başkanı geldiyse o zaman bu maç önemli bir maçtı, ne dersiniz? Tuğrul her zamanki duruşuyla, bıyıkları yeni terlemiş, zarif oyunuyla takımın vaygeçilmez orta saha elemanı. Yavuz, takımın bek elamanı, kemik adam, top geçer adam geçmez söylemine uygun. Uzun bir dönem Alaplı Spor’a hizmet etmiştir kendisi.   



Fotoğrafaki arkadaşlara, o dönemde bize koçluk eden abilerimize baktığımda hepsinin yüreklerindeki heyacanın diri ve gurur verici olduğunu görebiliyorum. Hafızayı zorlayıp hepsi için aslında birşeyler karalamak gerekir. Bu kişiler bunu hak ediyor. Top sahasının, topun, formanın, soyunma odasının, kranponun, kalenin  bulunmadığı koşullarda takım kurup, bir idealin peşine takılıp gençleri spora yöneltmeleri saygıdeğer bir duruş. Kendileriyle, geçmişte yaptıklarıyla gurur duyup, torunlarına bu fotoğrafları gösterebilirler. Hatta çerçeve edip duvarlarına asabilirler. Bu kişilerin kısa özgeçmişleriyle bir platforma tanıtılması gerekir. Ne dersiniz? Bu insanlar bunu fazlasıyla hak etmiyor mu?.  Ama şimdilik buna ne zaman ne de hafıza var. Belki ileri de. Fotografları paylaşanlara, yorumlayanlara teşekkürler. Paylaşıma devam, geçmişi karanlıkta bırakmayalım geleçeğe taşıyalım.

 Ilhami Yazgan/9.08.2013/Köln

AS`den karaler

 









Alapli Sporun ilk cekirdek kadrosu
SOLDAN SAĞA: Ayaktakiler, Macit Yaman, Ahmet Bozkurt, ? , Mustafa Güngör, Baki Türkyılmaz, Levent Aybars. Oturanlar, soldan sağa: Hüdaverdi Yazgan, ? , Kamil Akyol, ?.